Gyakori kérdések
Gyakori kérdések kormányművekkel kapcsolatban
Rásegítés nélküli járművek utólagos szervósítása
Régebbi típusoknál, illetve kelet-Európai specifikációra gyártott járművekben még előfordul, hogy rásegítés (szervó) nélkül működik a rendszer. Ezek utólagos szervósítását nem vállaljuk! Egyrészt az érték és a ráfordított munka aránytalansága, másrészt az beépítés során felmerülő hiányosságok miatt nem kivitelezhető a munka. Hivatalosan ezek az átalakítások már típus módosításnak számítanak, amit dokumentálni és engedélyeztetni kell, ezek beszerzése és megvalósítása igen körülményes. Sok esetben a futómű, illetve a gumiabroncsok állapota nagy mértékben befolyásolja a kormányzás mértékét.
Görbe, sérült, karambolos kormányművek javítása:
A kormányzást és a biztonságos közlekedést befolyásoló sérüléseknél minden esetben indokolt az alkatrész cseréje. Sérült kormányműveket nem javítunk!
A hibafeltárást miért csak reggel 7-8 óra között végezzük?
A műhelyünkbe bejelentett gépjárművek javítását egy (bizonyos típusokét két) nap alatt elvégezzük. A kormányművek kiszerelését követően az autó nem mozgatható, ezért amíg nem kerül beszerelésre az alkatrész, azon az álláson mást nem tudunk végezni. A bejelentett járművekkel 8 órakor állunk be a gépkocsiállásra, így csak előtte van lehetőségünk a díjmentes hibafeltárásra. A kormányművek és a szervoszivattyúk vizsgálatát minden esetben emelőn, vagy szerelő aknás álláson végezzük.
Szétszerelt, illetve korábban nem szakműhely által javított kormányművek újraélesztése
Ezeket a munkákat nem szoktuk vállalni. Ennek oka, hogy sokszor szabad szemmel nem látható helyen keletkeznek sérülések, melyek az alkatrész későbbi megbízható működését negatívan befolyásolják. A szakszerűtlen szétszedésből adódóan a hiányzó alkatrészek pótlására sincs lehetőség (ez típuson belül is eltérő lehet).
Csak a szükséges javítást végezzük el, nem kell minden tömítést cserélni
Nem tehetjük meg! Működési engedélyünket biztonság technikai berendezés javítására kaptuk. Munkánkra minden esetben garanciát kell vállalnunk. Az alkatrészeket a szétszerelést követően felületi kezelés követi. A megtisztított, megmunkált felületekre régi, használt tömítést, csapágyakat, porvédőket nem teszünk vissza.
Nem tudom mi baja az alkatrésznek, de fel kell újítani!
Vannak bizonyos hibák, melyeket nem lehet, nem tudunk javítani. Mind a kormánymű, mind a szervoszivattyúk esetében az alkatrészeket bizonyos mértéknél tovább bontani nem lehetséges. A pontos hiba (tünet) ismeretéből viszont teljes bizonyossággal megállapítható, hogy egy alkatrész javítható-e, vagy nem.